sobota, 6 września 2014

KURS na pudełko w kształcie plecaka

Wielkimi krokami zbliża się Dzień Edukacji Narodowej, a co za tym idzie, nasze pociechy będą dziękowały swoim nauczycielom za trud włożony w ich naukę. Z tejże okazji przygotowałam nietypowy upominek w postaci uroczego plecaczka, do którego możemy włożyć kilka cukierków i wręczyć odpowiedniej osobie.


Do jego wykonania będziemy potrzebować


*papier czerpany Namaste czarny 200gniebieski 160 lub 200 oraz szary 160 lub 200
(papier czerpany 200g idealnie nadaję się na bazę pod tego typu pudełka, 
jest w miarę twardy, ale elastyczny, co ułatwia jego formowanie)

*nożyczki
*linijkę
*klej
*wstążkę
*nitownice i nity (nie jest to konieczne)
*bigownicę (nie jest to konieczne)
*elementy do dekoracji

Przygotowałam dla Was szablon wg, którego będziemy się kierować. Ponieważ ja używam bigownicy w calach, na szablonie są podane dwie wartości. Linie ciągłe oznaczają cięcia nożyczkami, natomiast linie przerywane oznaczają bigowanie.



Przystępujemy do przygotowania bazy pudełka wg wzoru


Przez środek boku pudełka bigujemy linie (do wewnątrz), tak na około 3/4 długości. 
Będzie nam dużo łatwiej uformować później pudełko.


Przygotowujemy resztę elementów wg wzoru. Tj klapki oraz kieszonkę


Przygotowane klapki wycinamy wg uznania. Ja użyłam wzoru koła. 
W taki sposób układam na maszynce i wycinam. Można jednak zastosować inne wzory.


Tak powinny wyglądać wszystkie wygięte elementy potrzebne do złożenia pudełka.


Przystępujemy do ozdabiania. W tym celu wycinamy z szarego papieru czerpanego dwa prostokąty 7,3cm x 11cm (na przód i tył) i jeden mniejszy 4,8cm x 6,3cm (na kieszonkę) oraz elementy na klapki (nie podałam wymiarów ponieważ każdy z nas będzie miał inne, w zależności jak nam się wytną). Ważne, żeby zachować ok 1mm rantu, spod spodu elegancko będzie wyglądać czarna baza.
Sklejamy ze sobą wszystkie elementy.


Czas zająć się tyłem pudełka. Robimy otwory na szelki :) 
Ja dodatkowo włożyłam nity, ale nie jest to konieczne.


Przeciągamy wstążkę jak na zdjęciu.


Sklejamy ze sobą wszystkie elementy. Dodajemy ozdoby. Do zamknięcia pudełeczka można użyć rzepów, magnesików, ja tego nie posiadam, więc zastosowałam tą samą wstążkę co przy szelkach. Zrobiłam otwór w przodzie pudełka. Przeciągnęłam wstążkę (blokując ją w środku pudełka, tak aby mi nie wyleciała). W klapce zrobiłam dziurki i ozdobiłam kwiatami. Na koniec przeciągnęłam przez klapkę wstążkę i zawiązałam kokardkę.


I gotowe.



Zapraszam do skorzystania z kursu, koniecznie pochwalcie się swoimi pracami.

W pracy wykorzsytałam:
*papier czerpany Namaste czarny, szary oraz niebieski

Pozdrawiam serdecznie
Ola

6 komentarzy: